Ο όρος προ-ασφαλιστικός έλεγχος ερμηνεύεται σε μια ενέργεια που ακολουθείται πριν από την έναρξη μιας ασφάλισης ή την ανανέωση μιας υπάρχουσας. Ειδικότερα, σκοπός της είναι η αξιολόγηση του κινδύνου και του ρίσκου που αναλαμβάνει μια ασφαλιστική εταιρία, ο καθορισμός των κατάλληλων προϋποθέσεων και έπειτα ο καθορισμός των ενδεδειγμένων ασφαλιστικών εισφορών για τον ασφαλιζόμενο.
Εν συνεχεία, κατά την διάρκεια του προ-ασφαλιστικού ελέγχου η ασφαλιστική εταιρία αξιολογεί διάφορους παράγοντες. Παραδείγματος χάριν, τις ανάγκες κάλυψης, την ηλικία, το υγειονομικό ιστορικό και άλλους παράγοντες κινδύνου. Στον έλεγχο αυτό, ενδέχεται να περιλαμβάνονται ιατρικές εξετάσεις, ερωτηματολόγια υγείας και ομοίως άλλες αξιολογήσεις που βοηθούν στον προσδιορισμό του κινδύνου ανάληψης της ασφαλιστικής εταιρίας.
Τέλος, ο προ-ασφαλιστικός έλεγχος είναι σημαντικός για τη διασφάλιση των πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την ασφαλιστική εταιρία. Συνεπώς, καθορίζεται μια ασφαλιστική κάλυψη που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ασφαλιζόμενου υπό τον όρο να προστατεύει τα συμφέροντα της εταιρίας.
Ο προ-ασφαλιστικός έλεγχος απευθύνεται σε ανθρώπους ή ομάδες ανθρώπων που έχουν υποβάλει αίτηση για νέα ασφαλιστική κάλυψη ή για ανανέωση υπάρχουσας ασφάλισης. Ειδικότερα, ενδέχεται να αφορά ατομικές ασφαλίσεις υγείας, ζωής, αυτοκινήτου, κατοικίας ή και επιχειρησιακές ασφαλίσεις.
Ανακεφαλαιώνοντας, στόχος του προ ασφαλιστικού ελέγχου είναι να διασφαλίσει την πλήρη και ακριβή πληροφόρηση σχετικά με τον ασφαλισμένο. Πιο συγκεκριμένα, να ορίσει τον κίνδυνο ή τα πιθανά ρίσκα που αναλαμβάνει πριν την απόφαση για τελική ανανέωση ή αποδοχή της ασφάλειας.
Ο προ-ασφαλιστικός έλεγχος μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τύπο της ασφαλιστικής κάλυψης και τις απαιτήσεις της ασφαλιστικής εταιρείας. Ωστόσο, κάποια βασικά στάδια που μπορούν να περιλαμβάνονται σε έναν προ-ασφαλιστικό έλεγχο είναι τα εξής:
Στάδιο 1o:
Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου: Ο ασφαλιζόμενος συνήθως πρέπει να συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο υγείας ή άλλο είδος ερωτηματολογίου που καλύπτει τα προσωπικά του στοιχεία, το ιστορικό υγείας, τις ασφαλιστικές απαιτήσεις και άλλες σχετικές πληροφορίες.
Στάδιο 2ο:
Ιατρικές Εξετάσεις: Ανάλογα με τον τύπο της ασφαλιστικής κάλυψης και τις απαιτήσεις της εταιρείας, μπορεί να απαιτηθεί από τον ασφαλιζόμενο να υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει είτε μια γενική φυσική εξέταση, αιματολογικές εξετάσεις, μέτρηση της αρτηριακής πίεσης, εξετάσεις αίματος είτε άλλες εξετάσεις υγείας ανάλογα με τις ανάγκες της πολιτικής ασφάλισης.
Στάδιο 3ο:
Επιθεώρηση Ιστορικού Υγείας: Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να ελέγξουν το ιστορικό υγείας του ασφαλιζόμενου για προηγούμενες ασθένειες, παθήσεις ή άλλες σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να επηρεάσουν πρόσθετα την ασφαλιστική κάλυψη.
Στάδιο 4ο:
Αξιολόγηση Κινδύνου: Με βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται από το ερωτηματολόγιο, τις ιατρικές εξετάσεις αλλά και το ιστορικό υγείας, η ασφαλιστική εταιρεία αξιολογεί τον κίνδυνο και καθορίζει τις κατάλληλες προϋποθέσεις και ασφαλιστικές εισφορές.
Ευρύτερα, είναι άξιο προσοχής πως οι λεπτομέρειες του προ-ασφαλιστικού ελέγχου είναι πιθανό να διαφέρουν ανάλογα με την ασφαλιστική εταιρεία, τον τύπο της ασφάλισης και φυσικά τις υποκείμενες ανάγκες του ασφαλιζόμενου.
Από το 2016, η HealthNet αναλαμβάνει να διαχειρίζεται περιστατικά που χρήζουν προ-ασφαλιστικό έλεγχο για λογαριασμό Ασφαλιστικών εταιρειών. Για το λόγο αυτό, εκπαιδεύει συνεχώς συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων της, με σκοπό την ποιοτική και ασφαλή διαχείριση των περιστατικών που διαχειρίζεται. Παράλληλα, συνεργάζεται με ένα δίκτυο ιατρών, διαγνωστικών κέντρων και πολυϊατρείων σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό να παρέχει στην Ασφαλιστική εταιρεία και ως εκ τούτου στους προς ασφάλιση πελάτες της, την καλύτερη δυνατή, ασφαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση. Με Συνεργάτες τους μεγαλύτερους Ομίλους διαγνωστικών κέντρων, φροντίζει να ακολουθεί τα παρακάτω βήματα ώστε να ολοκληρώσει τον έλεγχο άμεσα και χωρίς ελλείψεις.
Στάδια εξυπηρέτησης :
Η HealthNet δεσμεύεται να ολοκληρώσει τη διαδικασία του προ-ασφαλιστικού ελέγχου εντός των πρώτων τριών (3) ημερών από την ημερομηνία λήψης της εντολής από την Ασφαλιστική εταιρεία.
Ενώ, σε περίπτωση που για τον οποιονδήποτε λόγο, είτε υπαιτιότητας της Ασφαλιστικής εταιρείας, είτε υπαιτιότητας του ιατρικού παρόχου ή ακόμη και του προς ασφάλιση πελάτη, δημιουργηθεί καθυστέρηση στη διαδικασία της ολοκλήρωσης του ελέγχου, τότε η HealthNet ακολουθεί συγκεκριμένες πολιτικές αντιμετώπισης ανάλογα με το είδος του ζητήματος που θα δημιουργηθεί.
Η HealthNet συνεργάζεται με κινητή μονάδα ελέγχου υγείας που ανήκει σε έναν Όμιλο διαγνωστικών κέντρων στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη κινητή μονάδα, διαθέτει τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό καθώς πιστοποιήσεις με σκοπό την πραγματοποίηση προ-ασφαλιστικού ελέγχου στο χώρο δοαμονής ή εργασίας του προς-ασφάλιση πελάτη.
Πιο συγκεκριμένα διαθέτει την ειδικότητα του Καρδιολόγου, με σκοπό την εκτέλεση ηλεκτροκαρδιογραφήματος ή triplex καρδιάς και τη συμπλήρωση ιατρικής έκθεσης.
Επίσης, διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό για την πραγματοποίηση αιμοληψίας και εκτέλεσης μικροβιολογικών εξετάσεων, ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα λήψης ψηφιακής ακτινογραφίας.
Η σωστή διαχείριση ενός προ-ασφαλιστικού ελέγχου οδηγεί στην εξαγωγή σωστών συμπερισμάτων προς την Ασφαλιστική κάλυψη του εν δυνάμει πελάτη της.